torstai 29. elokuuta 2013

Pääasia on pääasia

Olen vähän tällainen viime hetken hääräilijä. Tapanani ei ole myöhästellä, tämän ystävänikin kaiketi kuittaavat, mutta jotenkin sitä ei vain saa aikaiseksi ruveta hommiin ajoissa. Toiset pakkaavat matkalaukkunsa monta päivää tai jopa viikkoa ennen reissua, kun taas minä alan keräillä tavaroita aikaisintaan edellisenä päivänä. 

Tässä tapauksessa on kyse hääjuhla-asun etsiminen. Toiset nappaavat loppukesän juhlia varten asukokonaisuuden jo juhannusalennusmyynneistä, kun minä lähden aikaisintaan viikkoa ennen mekonmetsästysreissulle. Mekko löytyi lopulta (huh!), ja tänään sain näperrettyä mekkoon sopivan hiuskorunkin, jota voi kyllä käyttää myös rintakoruna hakaneulan ansiosta.


Olen tehnyt vastaavanlaisia kukkahärpäkkeitä ennenkin. Niistä on blogissa juttua täällä. Tälläkin kertaa materiaalina oli samaista valkoista kierrätettyä verhoa, mustaa tekonahkaa (jämäpaloja siitä aiemminkin mainitsemastani mikroauton istuinpäällisestä), petroolin väristä pitsiä ehtymättömistä pitsivarastoistani ja mekosta napsaistut satiininauhat.


Valkoinen kukka tuo vähän raikkautta muuten melko tummanpuhuvaan värikokonaisuuteen. Mustat tekonahkalehdet passaavat hyvin mustan laukun ja mustien kenkien kanssa, petrooli pitsi ja satiininauha puolestaan samanvärisen mekon kanssa.


Tukan laittamiseen ajattelin kyllä kuluttaa enemmän kuin kolmekymmentä sekuntia itse juhlapäivänä. Onneksi on nyt edes tuo hiuskoriste, joka pelastanee tilanteen huononakin hiuspäivänä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Psst! Kiva, että kävit vierailulla blogissani. Ilahduttaisitko minua vielä kommentoimalla näkemääsi ja lukemaasi?